Работното време на ОПЛ
От: Д** И** -** О** Зададен на: 15/10/2009 Отговорен на: 19/10/2009Въпрос
Работим по двама лекари в един кабинет .След обедната смяна амбулаторията е от 13.30 до 19.00 часа . При наличие на чакащи пациенти за преглед и лекарства , можем ли да продължим работното си време до обслужване на чакащите пациенти и нарушение ли е това на работния график ?
Отговор
Съгласно Решение № РД-УС-04-17 от 20.01.2009 г. на Управителният съвет на НЗОК: и Националния рамков договор общопрактикуващият лекар е длъжен да оказва медицинска помощ на здравноосигурените лица включени в пациентската му листа. Съгласно действащите разпоредби на НРД, чл. 114. (1) Лечебните заведения за ПИМП обявяват в амбулаторията на място, достъпно за ЗЗОЛ, своя месечен график, който съдържа часове:
1. за амбулаторен прием;
2. за домашни посещения;
3. за промотивна и профилактична дейност;
4. за работа по програма “Майчино здраве¬опазване”;
5. за работа по програма “Детско здравеопазване.
(2) Графикът по ал. 1 съдържа телефон за повикване и за домашни посещения - телефон на практиката или мобилен телефон.
При наличие на чакащи пациенти за преглед и лекарства, Ваш избор е да обслужите тези ЗЗОЛ, за което не подлежите на санкция.