Работното време на ОПЛ

От: Д** И** -** О** Зададен на: 15/10/2009   Отговорен на: 19/10/2009

Въпрос

Работим по двама лекари в един кабинет .След обедната смяна амбулаторията е от 13.30 до 19.00 часа . При наличие на чакащи пациенти за преглед и лекарства , можем ли да продължим работното си време до обслужване на чакащите пациенти и нарушение ли е това на работния график ?

Отговор


Съгласно Решение № РД-УС-04-17 от 20.01.2009 г. на Управителният съвет на НЗОК: и Националния рамков договор общопрактикуващият лекар е длъжен да оказва медицинска помощ на здравноосигурените лица включени в пациентската му листа. Съгласно действащите разпоредби на НРД, чл. 114. (1) Лечебните заведения за ПИМП обявяват в амбулаторията на място, достъпно за ЗЗОЛ, своя месечен график, който съдържа часове:
1. за амбулаторен прием;
2. за домашни посещения;
3. за промотивна и профилактична дейност;
4. за работа по програма “Майчино здраве¬опазване”;
5. за работа по програма “Детско здравеопазване.
(2) Графикът по ал. 1 съдържа телефон за повикване и за домашни посещения - телефон на практиката или мобилен телефон.
При наличие на чакащи пациенти за преглед и лекарства, Ваш избор е да обслужите тези ЗЗОЛ, за което не подлежите на санкция.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии