Аденома гландуле простате

От: В** Зададен на: 29/10/2009   Отговорен на: 02/11/2009

Въпрос

Здравейте!Баща ми е на 80 год. От 8 години е постоянно с катетър поради хроничното заболяване Аденома гландуле простате гр.II-III. До преди една година нямаше проблеми със смяната на катетъра,тъй като беше диспансеризиран при уролог.От няколко месеца специалистът иска при всяко посещение ново направление за смяна на катетъра, а личната лекарка отказва да дава толкова често.Каква е процедурата за смяна на ПУК при хронично заболяване и всеки месец ли трябва да се носят нови направления.Баща ми има следните придружаващи заболявания : ХИБС-стенокардия;Мозъчно-съдова болест;ХЗСН;Хиперт.сърд.болест;ХИБС-предсърдно мъждене;ХАНК;Остеопорозис;ХОББ-смесен тип. Ако е възможно да ми отговорите на личния e-meil "[email protected]" Благодаря за отговора. Петкова

Отговор

Съгласно Решение № РД-УС-04-17 от 20.01.2009 г. на Управителния съвет на НЗОК и Националния рамков договор общопрактикуващият лекар е длъжен да оказва медицинска помощ на здравноосигурените лица, включени в пациентската му листа. Съгласно действащите разпоредби на НРД, чл. 114. (1) Лечебните заведения за ПИМП обявяват в амбулаторията на място, достъпно за здравноосигурените лица своя месечен график, който съдържа часове: 1. за амбулаторен прием; 2. за домашни посещения; 3. за промотивна и профилактична дейност; 4. за работа по програма “Майчино здраве¬опазване”; 5. за работа по програма “Детско здравеопазване.
(2) Графикът по ал. 1 съдържа телефон за повикване и за домашни посещения - телефон на практиката или мобилен телефон.
В пакета от медицински дейности, който той изпълнява, са включени и домашни посещения и задължението да назначава и изпълнява различни по вид манипулации, като катетеризация на пикочен мехур - поставяне на постоянен уринарен катетър.
В тези случаи личният лекар не би трябвало да изисква заплащане, а пациентът дължи единствено потребителска такса за всяко посещение и извършени дейности (освен ако не е освободен от нея).

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии