бременност

От: И** П** Зададен на: 29/07/2009   Отговорен на: 04/08/2009

Въпрос

Здравейте,бременна съм в 7ми месец,в момента съм в Гърция,наложи ми се да посетя гинеколог в държавната болница,използвах ЕЗОК без никактв проблем,но по преценка на лекаря ми бяха назначени изследвания на кръв и урина на стойност около 100 евро,които да направя и да платя в държавната болница и още няколко изследвания,които да направя в частен медицински център,тъй като в полницата не разполагат с необходимите им за целта материали.Тук гражданите заплащат всички суми около изследванията,но след това Гръцката здравна Каса им възстановява цялата сума по банков път,та въпросът ми е при тази ситуация,когато се прибера в България ще ми бъде ли възстановена съответната сума,направена за тези изследвания?И какви документи ще са необходими.Благодаря!

Отговор

За да се направи запитване към гръцката осигурителна институция дали заплатените от Вас суми подлежат на възстановяване, необходимо е в ЦУ на НЗОК да подадете следните документи:

1. заявление по образец (публикувано е на сайта на НЗОК www.nhif.bg, меню „Международно сътрудничество”, рубрика „Европейска интеграция”),
2. копие от документ за самоличност,
3. Оригинали на платежните документи с легализиран превод, срещу които е заплатена получената медицинска помощ;
4. Копие на медицинска документация с легализиран превод, описваща заплатената медицинска помощ и периода на извършването й;
5. Копие от документ, издаден от банката в потвърждение на данните за личния IBAN номер на банкова сметка в български лева, на името на титуляра по заявлението;
6. Нотариално заверено пълномощно от лицето, ползвало медицинската помощ, упълномощаващо лицето, което подава заявлението (в случаите, когато са различни);
7. Удостоверение за наследници от титуляра по заявлението – представя се в случаите, когато лицето, ползвало медицинска помощ на територията на друга държава членка е починало.

Обменът на информация с чуждите осигурителни институции изисква време, поради което отговорът ще се забави. Ако гръцката институция отговори негативно на запитването, това означава, че заплатените от Вас суми няма да подлежат на възстановяване. Това се преценява от местната осигурителна институция в съответствие с местното осигурително законодателство.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии