Зададен въпрос през Online консултации

От: O** Зададен на: 05/02/2009   Отговорен на: 09/02/2009

Въпрос

От няколко месеца с голямо закъснение получаваме информация за отпаднали пациенти от листите ни,поради записването им в други населени места.Има случаи и на такива,отпаднали преди 3,4 години.Редно ли е и на базата на какъв документ да се изисква връщането на сумите за капитация на тези пациенти,при положение,че средствата са получени съвсем правомерно на базата на подадена именно от РЗОК информация за броя на пациентите ни към момента на отчитане и плащане?Може ли да откажем връщането на сумите до изясняване на спорния за нас казус?

Отговор

Съгласно чл.24, ал.2 от индивидуалния договор (2009) с НЗОК/РЗОК, броят на ЗЗОЛ по възрастови групи от пациентската листа на ОПЛ се определят като се приспаднат ЗЗОЛ, които са направили временен избор при друг ОПЛ, за периода на временния избор.
На основание чл.233 от НРД 2006 при неоснователно получени суми от ИМП, РЗОК има право да изисква тяхното възстановяване.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии