Потребителска такса
От: К** Х** Зададен на: 01.08.2009 Отговорен на: 06.08.2009Категория
Онлайн консултации
Въпрос
Мога ли да подам оплакване и къде срещу лекар, който при положение, че съм здравно осигурена ми поиска 4 лв. за преглед,а за преглед на детето ми, което е на 4 год., ми поиска 2 лв.Мисля че децата са освободени от потребителска такса.Става въпрос за лекар в дежурен кабинет, а не за личния лекар ако това има значение.
Отговор
По преценка и при необходимост, личният лекар може да издаде направление към всеки специалист от извънболничната специализирана помощ, сключил договор с НЗОК.
Медицинското направление за консултация или провеждане на съвместно лечение може да се ползва до 30 календарни дни от издаването му. Срокът за извършване на вторични прегледи от лекар специалист е до 45 календарни дни от датата на извършване на първичния преглед.
При липса на направление, издадено от Вашия личен лекар, извършените прегледи се заплащат.
Списъкът на заболяванията, при които здравноосигурените лица са освободени от заплащане на потребителска такса е посочен в Приложение №14 към НРД(публикуван на нашата електронна страница в линк „Национален рамков договор” – подлинк „Приложение № 14”).
Ако смятате, че правата Ви на здравноосигурено лице са нарушени, имате право да подадете писмена жалба в районната здравноосигурителна каса по местоживеене. Ще бъде направена проверка по документи и ще бъдете уведомена за резултата.