ЛИЧЕН ЛЕКАР
От: Е** А** Зададен на: 11.03.2009 Отговорен на: 12.03.2009Категория
Онлайн консултации
Въпрос
Нашият лекар е на разположение от14-16h всеки ден.Каква да правим през останалото време,когато ни е нужен лекар
Отговор
Съгласно Решение № РД-УС-04-17 от 20.01.2009 г. на УС на НЗОК и действащите разпоредби на НРД 2006, чл. 114. (1) Лечебните заведения за ПИМП обявяват в амбулаторията на място, достъпно за ЗЗОЛ, своя месечен график, който съдържа часове:
1. за амбулаторен прием;
2. за домашни посещения;
3. за промотивна и профилактична дейност;
4. за работа по програма “Майчино здраве¬опазване”;
5. за работа по програма “Детско здравеопазване.
(2) Графикът по ал. 1 съдържа телефон за повикване и за домашни посещения—телефон на практиката или мобилен телефон.
(3) В случаите, когато личният лекар обслужва здравноосигурени граждани в повече от едно населено място, графикът по ал. 1 се изготвя за всяко населено място поотделно.
Чл. 115. (1) Всеки общопрактикуващ лекар посочва в договора си с РЗОК свой заместник или заместници за случаите, когато не може да изпълнява лично задълженията си. Посоченият заместник или заместници представят писмена декларация за съгласие. Общопрактикуващият лекар предварително писмено уведомява директора на РЗОК за името на заместника, срока и мястото на заместване. Заместникът подготвя документацията по консултации и медико-диагностични изследвания.