здравноосигурителния ми статут
От: М** Ж** Зададен на: 12/10/2009 Отговорен на: 14/10/2009Въпрос
Защо според пациентската листа на НЗОК здравноосигурителните ми права са прекъснати, а според справката към 11 октомври 2009-НЕ По пациентска листа на НЗОК за месец ОКТОМВРИ 2009 година: Лицето е с прекъснати здравноосигурителни права -------------------------------------------------------------------------------- СПРАВКА КЪМ 11 ОКТОМВРИ 2009 ГОДИНА ЛИЦЕТО Е С НЕПРЕКЪСНАТИ ЗДРАВНООСИГУРИТЕЛНИ ПРАВА -------------------------------------------------------------------------------- Месеци без данни за здравно осигуряване в периода от ЮНИ/2008 до АВГУСТ/2009 2008 г. - месеци 7,8,9 -------------------------------------------------------------------------------- Месеци без данни за здравно осигуряване в периода от ЯНУАРИ/2000 до МАЙ/2008 2004 г. - месеци 7,8,9
Отговор
Един път месечно Националната здравноосигурителна каса(НЗОК) получава данните за здравноосигурителния статус на гражданите от Националната агенция за приходите(НАП) и ги изпраща в районните здравноосигурителни каси(РЗОК), а те ги дават на личните лекари. Ако в периода между две изпращания здравноосигуреното лице или неговият работодател актуализират здравноосигурителния статус, това ще бъде отразено в интернет страницата на НАП/НОИ/, актуализацията в НЗОК ще стане при следващото подаване на данни от НАП към НЗОК, а оттам - към РЗОК и съответно към общопрактикуващите лекари. Личните лекари(ОПЛ) трябва да направят проверка в сайта на НОИ (НАП) на здравноосигурителния статус към датата на прегледа и при несъответствие между списъка, предаван от РЗОК на ОПЛ, и информацията в сайта на НАП, водеща е последната.
Когато се налага здравноосигуреното лице да потърси медицинска помощ, а все още информацията за платените от него здравни осигуровки не е актуализирана на сайта на НАП(НОИ), НАП издава Удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права, коeто се предоставя на изпълнителя на медицинска помощ. След като в справката пише, че към 11 октомври 2009 г. сте с непрекъснати здравноосигурителни права, имате право на безплатна медицинска помощ по линия на НЗОК. Уточняваме, че дейността по определянето на здравноосигурителния статус и събирането на здравноосигурителни вноски е в компетенциите на Националната агенция за приходите (НАП – www.nap.bg). Консултации по въпросите на здравното осигуряване се правят в НАП.