възстановяване на здравноосигурителни права

От: Н** К** Зададен на: 19/09/2009   Отговорен на: 23/09/2009

Въпрос

Здравейте! имах прекъсване в здравните си осигуровки и бях с прекъснати здравноосигурителни права. Платих си всичко и подадох декларация, след което ми издадоха документ, че съм с непрекъснати здравноосигурителни права, който представих на лекаря си. Това беше преди месец. Преди два дни отивам на лекар и установявам, че касата, независимо, че всичко вече ми е наред, отказва да плати пътеките ми и все още при лекаря си излизам с прекъснати права. Какво трябва да направя сега и защо така се получава? Още веднъж ли трябва да си платя всичко и оттук нататък трябва да заплащам медицинските услуги, независимо, че нямам прекъсвания вече в осигуряването си? Благодаря ви предварително за отговора!

Отговор

Един път месечно Националната здравноосигурителна каса(НЗОК) получава данните за здравноосигурителния статус на гражданите от Националната агенция за приходите(НАП) и ги изпраща в районните здравноосигурителни каси(РЗОК), а те ги дават на личните лекари. Ако в периода между две изпращания здравноосигуреното лице или неговият работодател актуализират здравноосигурителния статус, това ще бъде отразено в интернет страницата на НАП/НОИ/, актуализацията в НЗОК ще стане при следващото подаване на данни от НАП към НЗОК, а оттам - към РЗОК и съответно към общопрактикуващите лекари. Личните лекари(ОПЛ) трябва да направят проверка в сайта на НОИ (НАП) на здравноосигурителния статус към датата на прегледа и при несъответствие между списъка, предаван от РЗОК на ОПЛ, и информацията в сайта на НАП, водеща е последната.
Когато се налага здравноосигуреното лице да потърси медицинска помощ, а все още информацията за платените от него здравни осигуровки не е актуализирана на сайта на НАП(НОИ), НАП издава Удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права, коeто се предоставя на изпълнителя на медицинска помощ. Уточняваме, че дейността по определянето на здравноосигурителния статус и събирането на здравноосигурителни вноски е в компетенциите на Националната агенция за приходите (НАП – www.nap.bg). Консултации по въпросите на здравното осигуряване се правят в НАП.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии