ТЕЛК

От: Д** Зададен на: 28/08/2009   Отговорен на: 03/09/2009

Въпрос

Интересувам се, че след като ми е изтекло решението за ТЕЛК и не съм получила писмо за нов мога ли да ме информирате какво да направя. Касае се за раково болна жена с освидетелстване от ТЕЛК - 95% тр. нам. раб. без чужда помощ. Две години получаваше писма, а сега не. Състоянието на болната се влошава. Има ли право да се яви отново на ТЕЛК.

Отговор

НЗОК има отношение към лечението на онкоболни пациенти по т.нар. ”клинични пътеки” включващи химиотерапия и засягащи онкологични заболявания, които се заплащат от НЗОК на лечебните заведения за болнична помощ, с които тя има сключен договор. Уточняваме, че наблюдението на онкоболните пациенти се заплаща от Министерството на здравеопазването и се извършва в областните и градските онкологични диспансери по местоживеене на пациента. За да бъде пациентът диспансеризиран, не му е необходимо направление от общопрактикуващия(личния) лекар. При посещението в диспансера той следва да представи епикризата от болничното лечение и личния си амбулаторен картон. Има установена процедура, чрез която ще бъде вписан в регистрите и ще бъде наблюдаван според състоянието му. При посещенията при лекарите той не дължи потребителска такса и не заплаща оказаната медицинска помощ. ОНКОДИСПАНСЕРИТЕ РАЗПОЛАГАТ СЪС СОБСТВЕНА СПЕЦИАЛИЗИРАНА ТЕЛК, която ще направи изследвания и ще издаде решение за намалена работоспособност. Ако се налага медикаментозно лечение, то ще бъде изписвано от лекар от диспансера, като за лекарствените средства по този ред пациентът също няма да заплаща.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии