Как да прегледаме досието си на здравноосигурени

12/07/2024

НЗОК насърчава здравноосигурените лица активно да проверяват информацията в пациентските си досиета, с цел подобряване контрола върху разходите за тяхното медицинско обслужване.

 Какви предимства има тази електронна услуга?

Чрез услугата всяко здравноосигурено лице (ЗОЛ) може да види и да проследи съхранената за него информация за медицинските/денталните дейности, които са му извършени и са отчетени от лекарските практики и лечебните заведения, към които той се е обърнал за помощ или за медицинска услуга.

Като здравноосигурителен орган, НЗОК събира и съхранява медицинска и персонална информация за здравноосигурените лица (ЗОЛ), като предпоставка за заплащане на дейностите, извършени от лечебните заведения. Всички лечебни заведения - договорни партньори  на НЗОК подават извършената от тях дейност по електронен път.

Съхранената информация за ЗОЛ включва данни за извършените  им медицински/дентални дейности и отпуснати лекарствени продукти, медицински изделия и храни за специални медицински цели, заплащани от НЗОК.

Към момента на подаването, дейността става видима и в досието на пациента.

С цел информиране на ЗОЛ за извършената им по договор с НЗОК дейност и с цел осъществяване на контрол от страна на ЗОЛ, НЗОК е осигурила възможност за достъп до съхранените данни.

На портала на институцията, в секция „Е-услуги на НЗОК“ е видима електронна услуга „Преглед на досие от здравноосигурените лица“ - https://pis.nhif.bg/main/

Как става достъпът до услугата?

С цел улесняване на ЗОЛ, НЗОК е осигурила няколко начина за достъп до персонализираната информация:

  • чрез електронен подпис;
  • чрез уникален код за достъп (УКД), издаден от НЗОК/РЗОК;
  • чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НАП.

Медицинските досиета на непълнолетните деца могат да бъдат преглеждани от родителя/ настойника, осъществил избор на общопрактикуващ лекар на детето.

Осигурена е и техническа възможност ЗОЛ да получават уведомления (нотификации) за настъпили събития (напр. промяна в пациентската информация), за събития, които предстоят (напр. годишен профилактичен преглед), както и за деца на възраст до 18 години или подопечно лице (напр. уведомление за правото на периодични профилактични прегледи). Нотификациите се извършват по e-mail, след предварително направен абонамент.

Как сами можете да контролираните получената от Вас медицинска помощ?

Сигнали за установени от ЗОЛ неверни данни в досието могат да се подават на електронен адрес [email protected], на телефони: 02 9659 157, 02 9656 822, 02 9659 254, както и на адреса на Националната здравноосигурителна каса: 1407 София, ул. „Кричим“ №1.

 Нова възможност от 1 септември 2024 г.

От 1 септември 2024 г.  Министерството на здравеопазването осигурява техническа възможност за активиране чрез оправомощено служебно лице на потребителското мобилно приложение „еЗдраве“ на мобилно устройство.

 НЗОК е част от инициативата за осигуряване на достъп на всеки гражданин до неговото електронно здравно досие и ще насърчава здравноосигурените лица активно да проверяват информацията, свързана с тяхното медицинско обслужване. Достъпът на всеки пациент до „еЗдраве“ е ефективна форма на контрол върху лечебните заведения и всички договорни партньори на НЗОК в процеса на здравното обслужване и неговото заплащане.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии